روش های افزایش خلاقیت در طراحی

,
افزایش خلاقیت در طراحی

افزایش خلاقیت در طراحی | بالا بردن خلاقیت

روش های زیادی برای بالا بردن خلاقیت در طراحی وجود دارند . بالا بردن خلاقیت در طراحی باعث بهبود عملکرد طراح و در نهایت خروجی بهتر میشود . با استفاده از روش های زیر که کار های خیلی راحتی هستند میتوانید رفته رفته به بهترین و خلاق ترین طراحان نزدیک شوید و در حرفه طراحی و دیزاین حرفی برای گفتن داشته باشید .

من هر روز از این روش ها پیروی میکنم و نتیجه های خوبی در خروجی کار ها مشاهده میکنم ، اما بسیاری از این روش ها ممکن است ساده و پیشه پا افتاده باشند و گاهی موجب خنده دیگران :دی

اما لازم هستند و شما همواره باید آماده تغییر باشد .

1 – بازی و ورزش

بازی های فیزیکی و به کل تحرک بدن باعت دفع سموم حاصل از آلودگی هوا ، سیگار ، آب آلوده و غذاهایی میشوند که ما همه روزه با آنها سرو کار داریم  . هرچه مقدار سم داخل بدن شما بیشتر باشد ، کارایی مغزتان نیز کمتر است و بیشتر احساس خواب آلودگی و خستگی دارید .

بازی های کامپیوتری در صورتی که فکری باشند شما را وادار میکنند از مغزتان کار بکشید و هر لحظه آن را بزرگ تر و بزرگ تر کنید . بهتر است مغز خودتان را به چشم یک ماهیچه ببینید که نیاز دارد هر روز ورزیده شود تا زیبایی و کارامدی خودش را حفظ کند . پس بازی های کامپیوتری تاثیر بسیار زیادی در پروش مغز و ایده پردازی شما دارند . از طرفی بازی های اکشن کامپیوتری نیز عکس العمل مغز شما را در اجرا ایده هایتان یاری میکند . از این دو غافل نشوید .

بازی های ساده هم تاثیر بسیاری در کارآمدی مغز شما دارد . بازی هایی همچون شترنج ، تخته و بخصوص سودکو که کارایی مغز را به بیش از 10 برابر میرساند

2 – فیلم و سریال

دیدن فیلم و سریال نیز به ایده پردازی شما کمک شایانی میکند . با دیدن فیلم ها مغز شما در گیر سناریو هایی میشود که معمولا قصد غافلگیری شمارا دارند . با تدادم دیدن فیلم ها و سریال ها مغز شما به دنبال راهیست که سناریوی خود را در قالب طرح های خود پیاده سازی کرده و بینندگان خود را متحیر کند . ننکته جالب اینجاست که تمامی این تفکرات و نقشه کشی ها در ضمیر ناخود آگاهتان صورت میگیرد و شما هیچ کاه آنها را از نزدیک نمی بینید .

3 – زمان مناسب

مناسب ترین زمان برای ایده پردازی و خلاقیت زمانیست بین ساعات 2 تا 6 صبح ، در این زمان بهترین ایده ها به زهنتان خطور میکند و این شما هستید که آنها را جدی میگیرید یا آنها را خیالی باطل فرض میکنید . سعی کنید قبل از فرا رسیدن این زمان به اندازه کافی غذا به بدن خود رسانده باشید .

4 – استراحت فکری

اکثر مردم بر این باورند که با 8 ساعت خواب استراحت لازم  برای روز بعدی را تامین کرده اند . و کاملا هم درست فکر میکنند ، اما شما حتی با 50 ساعت خواب به فکرتان استراحت نداده اید ، چراکه هنگام خواب هم مغز شما در حال فکر کردن است . پس باید برای استراحت فکرتان نیز راهکاری داشته باشید .

استراحت دادن به فکر کار خیلی سخت و پر دردسره اما شدنیه !!

خیلی از مردم این کار را با یوگا انجام میدهند که با ورزش آمیخته شده و بازده خوبی هم برای فکر و خلاقیتتان دارد . اما من روزانه 1 ساعت مینشینم ، چشم هامو میبندم و سعی میکنم به هیچ چیز فکر نکنم . این کار واقعا کار سختیه ولی شدنیه . راه کار انجام این کار کنترل تمرکز شماست و ایمان درونیتون باید به شما بگه که دارید یک کار مهم انجام میدید نه یک کار بیهوده . افزایش خلاقیت در طراحی

5 – دوری از کار

من سینا عباسی از وقتی فهمیدم شغل و کسب و کار چیه پای کامپیوتر بودم تا به امروز ، اگر تخمین بزنم هر روز بصورت میانگین روزی 8 ساعت پای کامپیوتر و کار بودم ، که میشه تقریبا 43.800 ساعت از عمرم . این کار باعث یکنواختی در زندگی یک طراح که نیاز به ایده پردازی های نو داره میشه ولی راه حلش چیه ؟

راحت ترین راه  حل دوری از کار و محیط کارتونه ، مثلا 1 هفته به مسافرت برید و تمامی ابزار های هوشمند از جمله موبایل ، ساعت ، حتی تلویزیون هم از خودتون دور کنید . 1 هفته به روش 100 سال پیش زندگی کنید . اما قلم و کاغذو حتما همراه خودتون ببرید . معمولا نتیجه جالبی در بر داره این مسافرت 1 هفته ای ، یا شما دیوونه میشید یا با کلی ایده برمیگردید پای کارتان .

6 – تغییر دکوراسیون و تغییر ظاهر 

تغییر دکوراسیون معمولا چیزی نیست که به مزاق طراح ها خوش بیاد و معمولا دوست دارند همه چیز همون جوری باشه که بهش عادت کردن ، اما تغییر دکوراسیون خانه ، محیط کار و یا حتی میز کارتون در خلاقیت شما خیلی تاثیر زیادی ایجاد میکنه ، یک شکل بودن اطرافتون به یک شکل بودن همه طرح هاتون کمک میکنه و رفته رفته تمامی طراحی هایتان یکنواخت خواهند شد . افزایش خلاقیت در طراحی

در این میان تغییر ظاهری خود طراح نیز کمک کننده است ، چرا که تغییر در مو های خود در نوع لباس پوشیدن و یا انتخواب رنگ لباس هاتون و یا یک عمل زیبایی از شما یک فرد جدید میسازه ، یک کاراکتر جدید که گویی یک زندگی جدید آغاز کرده و طرح های جدید هم میسازد . افزایش خلاقیت در طراحی

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید