آموزش بلندر فارسی | قسمت اول

آموزش بلندر فارسی قسمت اول

[jwp-video n=”1″]

آموزش مقدماتی بلندر به زبان فارسی از سایت دیجی گرافیک | قسمت اول

از مزیت های قابل توجه بلندر، حجم پایین و در نتیجه سرعت اجرای بالا و کاربری سریع آن است که نیاز بلندر به سخت افزار قوی را به حداقل می رساند و به این صورت سرعت بلندر در سیستم هایی با قدرت سخت افزاری در حد متوسط هم قابل قبول است. تمامی ابزارهای مدلینگ درون بلندر گنجانده شده که با توجه به حجم و سرعت مناسب باعث شده بلندر تبدیل به نرم افزاری محبوب بین مدل سازان آشنا با این نرم افزار در زمینه مدل سازی شود.

مدل سازی در بلندر شامل ساخت انواع کاراکتر نیز می شود و امکانات مربوط به آرماتوربندی یا اسکلت بندی بدن هم در بلندر وجود دارد که این مساله بدین معنی است که ریگ کاراکتر و متحرک سازی هم با استفاده از بلندر قابل انجام است.

[su_button url=”https://www.blender.org/download” target=”blank” style=”ghost” background=”#2b2b2b” color=”#000000″ size=”7″ radius=”round” icon=”icon: arrow-down” icon_color=”#000000″ download=”https://www.blender.org/download”]دانلود بلندر[/su_button]

به طور خلاصه نرم افزار بلندر نرم افزاری جامع در زمینه های مختلف سه بعدی و جلوه های ویژه است که با توجه به زمان کوتاه برای تسلط پیدا کردن به این نرم افزار (نسبت به نرم افزارهای مشابه)، ارزش یادگیری فوق العاده زیادی دارد و البته با توجه به زمینه کاری کاربران مختلف شاید تمامی نیازهای انیماتورها یا مدل سازان در این نرم افزار برطرف شود.

در زمینه جلوه های ویژه معروف ترین پروژه سینمایی که توسط بلندر انجام شده Spider Man 2 است که با توجه به سبک سری فیلم های Spider Man و جلوه های ویژه حرفه ای که در مجموعه این فیلم ها وجود دارد می توانیم تا حدودی قدرت بلندر را نیز بیشتر درک کنیم.

Blender

نرم افزاری کاربردی که امکان ایجاد طیف گسترده ای از محتوای ۲D و ۳D را فراهم کرده و حوزه های گسترده ای از مدل سازی های مربوط به بافت متن، نور، انیمیشن، ویدیو و post-production را به شما ارائه می دهد. Blender از طریق معماری باز، امکان همکاری cross-platform، قابلیت توسعه پذیری و ایجاد یک گردش کاری یکپارچه را برای شما به وجود می آورد. Blender یکی از محبوب ترین برنامه های کاربردی گرافیگی ۳ بعدی Open Source در سراسر جهان است.

 

 

 

قابلیت های کلیدی نرم افزار Blender

  • ایجاد مجموعه ای کاملا یکپارچه
  • فایل اجرایی کوچک با توزیع آسان
  • معماری ۳D با کیفیت بالا برای ایجاد جریان های کاری سریع و کارآمدی
  • پلت فرم های متقاطع با رابط کاربری یکسان OpenGL بروی تمامی آن ها
  • ارائه طیف وسیعی از ابزارهای ضروری برای تولید محتوی ۳ بعدی شامل: مدل سازی، نگاشت UV، بافت، پوسته، انیمیشن، ذره ومانند آن،
  • آراسته کردن، اسکریپت نویسی، ارائه، ترکیب، post-production و ایجاد بازی
  • کاملا رایگان
  • و …
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید