درآمد طراحان گرافیک ، کمتر از پیک های موتوری

درآمد طراحان گرافیک

درآمد طراحان گرافیک ، کمتر از پیک های موتوری

همانطور که میدانید طراحان گرافیک با تخصصی که دارند و همینطور علم تحصیلی و هزینه هایی که برای تحصیل کرده اند اغلب با درآمد های پایین تری نسبت به دیگر شغل های عادی جامعه در حال گذران زندگی هستند .

برای مثال یک کارگر ساده ساختمانی که کاری جز جابجا کردن مصالح ساختمانی و بالا انداختن آجر نمیداند بصورت میانگین درامد روزانه اش مبلغی بین 50 تا 150 هزار تومان در زور است . که به عبارتی ماهیانه بین 1.500.000 تا 4.500.000 تومان درامد دارد در حالی که نه تحصیلاتی دارد (نه هزینه تحصیل کرده) و نه تجربه و تخصص خاصی دارد .

حال یک طراح گرافیک تازه کار که تجربه زیادی ندارد معمولا در شرکت ها با مبلغ ماهیانه 700.000 تا 1.000.000 تومان ماهیانه استخدام میشود و با این مبلغ اندک که یک چهارم یک کارگر ساحتمانی ساده است گذران زندگی میکند .

حال یک طراح معمولی که تجره کاری نزدیک به 3 سال دارد با حقوق ماهیانه بین 1.200.000 تا 2.000.000 تومان ماهیانه مشغول به کار است که کماکان حقوقی کمتر از یک کارگر ساده ساختمانی دریافت میکند . که جای تاسف دارد .

هم اکنون یک طراح نسبتا حرفه ای را در نظر بگیرید که وظیفه های گوناگونی همچون ایده پردازی ، نظم ، توانایی کار گروهی ، ایده پردازی و قدرت اجرا را دارد و همچنین بیش از 6 سال سابقه کاری دارد ، ماهیانه حقوقی بالغ بر 2.500.000 تا 4.000.000 تومان دریافت میکند ، که هنوز هم کمتر از یک کارگر ساده حقوق میگیرد . که جای تاسف دارد .

و حالا یک طراح کاملا حرفه ای که بیش از 10 سال سابقه کاری دارد و به اکثر نرم افزار های گرافیکی تسلط دارد و بطور کامل با تمامی پیچ و خم های این کار آشناست و سرعت بالایی در اجرا و به اتمام رساندن پروژه ها دارد و همینطور ذهن متفکری در ایده پردازی دارد ماهیانه درآمدی بین 4.500.000 تا 5.500.000 دریافت میکند . که اغلب موفق به دریافت این مبلغ از کارفرما نمیشود . اما با این حال بالاخره توانسته از یک کارگر ساده بیشتر پول به جیب بزند .

اما هنوز جای تاسف داره …

چرا کر یک شخص متخصص مثل طراح گرافیست که علوم فراوانی را فرا گرفته و مقدار زیادی هزینه و زمان برای یادگیری صرف کرده است ، تحت هیچ شرایطی نباید کمتر و یا در برخی موارد به اندازه یک کارگر ساده درآمد داشته باشد .

حال اگر صنف کارگران ساده ساختمانی را رها کنیم ، میبینیم مشاغل ساده دیگری هم هستند که درآمدی بیشتر از یک طراح گرافیست دارند ، که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم .

اسنپ

فرد و یا افرادی که در اسنپ به عنوان راننده مشغول به کار هستند که تنها تخصص و مدرکشان گواهینامه های رانندگی شان میباشد و ساعت کاری مشخصی هم ندارند و هرزمان که اراده کنند شروع به کار میکنند معمولا درامد روزانه شان بسته به مدت زمانی که کار میکنند متغیر است . اما طبق تحقیقات به عمل آمده روزانه بین 150.000 تا 350.000 تومان درامد کسب میکنند . که به عبارتی میشود ماهیانه بین 4.500.000 تا 10.500.000 تومان که حتی خیلی بیشتر از یک طراح حرفه ایست .

الوپیک

پیک های موتوی و یا رانندگان وانتی که در این اپلیکیشن مشغول به کارند که اکثرا کمتر از دیپلم سواد دارند و تنها تخصصشان همان رانندگی کردن در شهر است نیز طبق تبلیغات خود شرکت الوپیک در کمترین حالت ممکن روزانه بیش از 200.000 تومان و ماهیانه 6.000.000 تومان درآمد کسب میکنند . حتی یک پیک موتوری ساده هم بیشتر از یک طراح درآمد دارد .

درآمد طراحان گرافیک

بوتیک

فردی که یک مغازه را جهت راه اندازی فروشگاه و بوتیک پوشاک راه اندازی میکند با سرمایه های متفاوت (بسته به مکان فروشگاه درامد متغیر است) چه درآمدی روزانه (بصورت حالص) خواهد داشت ؟

با توجه به تحقیقات انجام شده یک بوتیک پوشاک زنانه در شرق تهران (نارمک) بصورت خالص روزانه بین 700.000 تا 1.500.000 درامد دارد که به عبارتی ماهیانه بین 21.000.000 تا 45.000.000 تومان درآمد دارد .

فست فود و رستوران

یک فست فود واقع در محدوده نارمک تهران که متراژی بالغ بر 30 متر دارد و ابزار های برای فروش کباب ترکی نیز دارد و همچنین بین 3 الی 7 کارگر و آشپز دارد ، روزانه بین 7.000.000 تا 10.000.000 تومان درامید دارد (بصورت نا خالص) یعنی ماهیانه بین 210.000.000 تا 300.000.000 تومان درامد نا خالص . طبق تحقیقات و براورد انجام شده هزینه های ماهیانه این فست فود اعم از هزینه اجاره مغازه ، حقوق کارگر ها ، هزینه مواد مصرفی ، آب ، برق ، گاز و …. مبلغی بین 70.000.000 تا 100.000.000 تومان ماهیانه است که به عبارتی مدیر فست فود که هیچ گاه در فست فود حظور ندارد ماهیانه بین 110.000.000 تا 200.000.000 تومان درامد دارد .

آخه چرا ما به سمت شغل طراحی و گرافیک رفتیم !؟

درآمد طراحان گرافیک,درآمد گرافیک,طراحان گرافیک,حقوق گرافیک,حقوق طراحان گرافیک,حقوق طراحی,حقوق ماهیانه طراحان گرافیک,حقوق ماهیانه گرافیک

 

8 پاسخ
  1. محمدی
    محمدی گفته:

    سلام به همگی من یه مجموعه تبلیغاتی دارم و متاسفانه این اطلاعات درست هستن . . . من مجبورم به چندتا نیروم همین قدر حقوق بدم چون کار طراحی اصلا توی ایران جدی گرفته نمی شه و در آمد هایی که بدست میاد باعث میشه من هم به نیروم حقوق کم بدم و تازه همون رو هم بیشتر از درآمد های مربوط به نظارت چاپی میدم .

  2. علیرضا
    علیرضا گفته:

    با سلام
    بهتره این رو بدونید این درامد ، درامد فردی هست که در داخل شرکت کارمنده. نه فردی که برای خودش کار میکنه.
    بهتره اینو بدونید یک گرافیست خوب میتونه روزی 200 تا 300 تومن پول دربیاره. که میشه ماهی شیش میلیون تا نه میلیون. تازه گه پروژه های بزرگ و خوب به دستش نرسه که یه دفعه توی سه روز 5 تومن میتونه به دست بیاره.
    برخلاف فکر عامه ، این یک شغل ازاده نه اداری !
    شما با کمپانی های بزرگ و گوچیک برای درخواست هاشون به صورت پروژه ای کار میکنید و سهم خودتون رو میگیرید.
    چیزی که همه فکر میکنند ( توی تمام رشته ها ) اینه که اگه فقظ به دانشگاهشون برن و درس هاشون رو بخونن میتونن یک گرافیست بزرگ بشن. درحالی که اصلا درست نیست . شما باید در حین دانشگاه کلاس های تکمیلی برای افزایش علم و همینطور گرفتن مدرک اقدام کنید.
    باید بدونید گرافیست از سه قسمت هنری “قدیم” – “متوسظ” – “جدید” تشکلیل شده . قدیم نظیر نقاشی و کشیدن ظرح . متوسظ که همون چاپه. جدید که به کار های هنری از طریق نرم افزار ها اموزش داده میشه . که به شخصه فکر میکنم قسمت اخر (جدید) بهتر و درامد زا تر هست. اون چیزی که شما میگین “متوسط” درامد “کارمندان” گرافیک هستش.
    کسانی که شغل ازاد میکنند برای سر شماری در ایران در دسترس نیستند! چون همه کار هاشون رو از طریق اینترنت انجام میدن و برای پیدا کردن هرکدومشون کلی باید ذحمت کشید که مطمینا نمیکشنند.
    میخوام بگم بهتره شما با یه سری ارقام در یک سایت خودتون رو نبازید.
    همون اسنپی که شما میگی . اسنپ داره تا اسنپ. یککی 14 ساعت کار میکنه. یکی دو سه ساعت. شما نمیتونید مقایسه کنید. و حتی کارگر ها !!
    بین کسی که به یه کاری علاقه منده کسی که نیست خیلی تفاوته.
    کسانی که شما ارقام درامدشون رو گفتید کارمندانی بودند که هیچ علاقه ای به گرافیک نداشتند و حتی نمیدونند چجوری ازش پول دربیارن.
    حتی یکی از دوستانم فقط با فروش نقاشی چهره افراد در اینستاگراک روزانه 200 تومن درامد داره !!
    کار های اینترنتی و هنری مانند گرافیک شغل هایی هستند که نیاز به تفکر خلاق – ابداع – حوصله و صد در صد علاقه لازم داره.
    و دست ما توی این شغل ها اینقدر بازه که هر روز یه کار جدید هست.
    هیچ وقت خودتون رو از چیزی که دوست دارید دور نکنید .
    ولی اگه نزدیک میشید … تا اخر خظ برید …
    واسه همه یه راه برای رسیدن به خدا هست ! برای رسیدن به پول توی گرافیک هم همینظور !!!
    دوستتون دارم
    موفق باشید و پایدار

  3. ali
    ali گفته:

    سلام شما توی این مقاله از دیدگاه های نامناسبی مورد برسی قراردادید.

    یک کارگر ساختمونی روزی 50 تا 100 که دستمزدش باشه هر روز هفته کار نمیکنه و در طول یک سال چند ماه بیکار میشه.

    و همچنین سایر شغل ها..

    در شغلی مثل گرافیک چی پیشرفت بسیار زیاده و امنیت شغلی و جود داره.

    همچنین کار با ماشین و موتور هزینه زیادی داره از جمله سوخت روزانهو هزینه تعمیرات و…

    مثلالی بود که نباید هر شغلیو با شغل دیگه مقایسه کرد

    • sinaxyz
      sinaxyz گفته:

      کاملا درسته ولی شغل گرافیک هم بسته به موقعیت اجتماعیش هزینه هایی از جمله رفت و آمد و یا غذا هم داره که بهش پرداخته نشده ، حتی لباسی که یک طراح توی اجتماع میپوشه از لحاظ قیمتی قابل مقایسه با خرج های یک کارگرساختمانی نیست . پس فکر نکنید یک طراح مثل یک کارگر میتونه نوی اجتماع هر لباسی که خواست بپوشه و از هر روشی که خواست رفت و آمد کنه. هزینه های روزمره یک کارگر با یک گرافیست یکی نیست . هر شغلی اصول خودشو داره

  4. اسدی
    اسدی گفته:

    سلام من رشته تجربی هستم اما خیلی به کد نویسی و فتوشاپ علافه دارم و وقتی بیکار میشم مشغول طراحیم ولی دوست دارم برم سمت گرافیک اما نه توی ایران – میخواستم ببینم گرافیست ها و طراحای وب در آمدشون توی خارج از ایران تو جاهایی مثل – ترکیه – کانادا و آمریکا هم مثل ایرانه یا خیر ؟ ممنون

    • sinaxyz
      sinaxyz گفته:

      سلام دوست خوبم . بله داخل گشور های دیگه به دلیل وجود داشتن کپی رایت هر کسی نمیتونه هزینه کنه و برنامه های گرافیکی رو خریداری کنه که بعد تمرین کنه و خودشو طراح بدونه . داخل کشور های خارجی برای شروع طراحی حد اقل یک هزینه اولیه باید پرداخت کنه طراح برای همین تعداد افراد کمتری هست ، بخصوص افرادی که تفریحی وارد این حرفه میشن تعدادشون خیلی کمتر هست . و درامد طراح ها بصورت میانگین در خارج از ایران بین 50.000 تا 80.000 دلاره و ارزش بالایی داره این شغل جوری که بین 10 شغل برتر دنیا از نظر درامد رده بندی شده

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید